NORHANAN IPGKTI

TIADA KEJAYAAN MENDAHULUI PENDERITAAN

Tuesday 30 July 2013

PROGRAM KAMI PRIHATIN (RAMADHAN) BUMI ACEH KALI KE 2 (HARI KE 5)

HARI TERAKHIR 28 JULAI 2013

pagi kami bersahur di hotel pada jam 4 am WIB ..dan kemudian terus bersolat subuh di Masjid Baiturrahman....ramai gelandangan yang masih belum bangun dari tidur di kaki lima kedai dan di bawah pohon2 rendang beralaskan tilam dan surat khabar..mungkin mereka lewat tidor dan kepenatan bekerja sehinggakan terus tertidur walaupun azan telah berkumandang dan diselang seli kan dengan ayat2 suci Al Quran di ruang udara Aceh pada keheningan Subuh yang dingin.


subuh yang penuh dengan jemaahnya
dah 2 tahun berturut-turut bersembahyang di masjid ini dalam bulan ramadhan

  Lebih kurang pukul 8 pagi kami bersiap-siap mengemas barang untuk pulang dan check out.Tetapi sebelum kami menaiki bas untuk ke Lapangan terbang Bandar Aceh ,Ustaz Mujib sempat membawa pasukan kebudayaan Aceh untuk membuat persembahan ringkas kepada rombongan kami.Memang terbaik persembahannya.
hebat betul persembahan kebudayaan aceh ni
semua terpaku

selepas bersalam-salaman dan bermaafan kami pun berangkat ke airpot dan berlepas pulang ke Malaysia pada jam 1145 WIB.terlalu banyak kenangan di aceh walaupun ini tahun kedua kami berprogram di bumi ini tetapi kenagannya tetap terindah

selamat tinggal aceh

bumi aceh yang indah


sampai di KL LCCT

sampai di Kuala Lumpur sejam setengah kemudian..Amin Alhamdulillah kami semua selamat sampai ke Malaysia lebih kurang jam 230 ptg. dan menaiki bas untuk balik ke Johor.kami berbuka puasa di dalam bas dan sampai di johor pada jam 830 malam.
AMIN semoga usaha kami selama 5 hari di Aceh benar-benar menginsafkan kami dan mendapat rahmat dari NYA..Hanya Allah Yang Tahu....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMAS

like